Wednesday, June 20, 2007

Diskriminasi Media

Hari ini kepentingan beramal dalam Islam hanya dilihat pada soal ibadah solat, puasa, haji dan hanyalah diamalkan pada tempat-tempat tertentu atau pada perkara yang memberi keuntungan sahaja.

Semakin hari semakin ramai orang yang mempertikaikan kesucian Islam. Tidak segan silu melakukan maksiat, mengeluarkan perkataan yang boleh membawa kepada murtad dan sebagainya.

Apa sudah jadi pada negaraku yang kian hari, kian berani mencabar sensetiviti umat Islam di Malaysia khususnya dan masyarakat Islam dunia umumnya.

Media hari ini semakin berani dan tidak segan silu memperlekehkan agama Islam yang suci serta bebas untuk berbuat apa-apa saja. Tidak ada apa-apa tindakan kerana mempersenda agama Islam di Malaysia. Baru-baru ini Metro Kajang Holdings Berhad telah menguris perasaan umat Islam di Malaysia. Apakah umat Islam di Malaysia boleh buat?. Boleh klik link pada tajuk:
Biadapnya Metro Kajang, Islam diperlekehkan dan dihina!

Apa sudah jadi dengan media tempatan kita?. Kebenaran disorok, disekat, berita yang terang-terang menghina Islam dibenarkan. Satu lagi tentang keputusan nombor ekor yang dibenarkan untuk disiarkan pada akhbar tempatan. Inilah yang dinamakan dikriminasi terhadap media yang orang ramai tidak sedar. Boleh klik pada tajuk: : Akhbar Melayu siar keputusan nombor ekor dibidas!

Berita hari ini dan juga dari harakahdaily pada tajuk :
Sinar FM pula 'kurang ajar', soal tudung labuh ditertawakan!. Habis semua media dengan selambanya makin berani mempersendakan Islam. Semua perkara sudah dihalalkan.

Tidak ada perkara yang yang haram, semuanya halal, tinggal lagi babi (khinzir) saja yang haram, perkara lain, walaupun menyalahi undang-undang Islam ianya tetap halal. Kalau ada yang haram pun kerana apa?.
Haram disebabkan tiada lesen, kalau ada lesen, boleh berjudi, boleh minum arak, boleh melacur, dedah aurat, rasuah, seribu satu macam lagi yang semua orang dah tahu. Pokok pangkalnya semuanya boleh jika ada lesen sebab fulus ada masuk.
Akhirnya inilah kata-kata yang sesuai" fulus fiddunya wamampus filakhirah".

No comments: